سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت بوی بد فرش بعد از قالیشویی

یکی از مشکلات رایجی که بعد از تحویل فرش از قالیشویی ممکن است پیش بیاید بوی بد قالی می باشد. علت بوی بد فرش بعد از فرستادن به قالیشویی یا شستشو می تواند یا به علت کف گیری نامناسب که سبب باقی ماندن مواد شوینده در فرش می شود و یا خشک نشدن کامل فرش که سبب ایجاد بوی نم در فرش می گردد، باشد. بدیهی است فرشی که کاملا خشک نشده و هنوز نم در ان باقی مانده است پس از پهن شدن بوی نم آن اتاق را فرا خواهد گرفت.

رفع بوی بد فرش های شسته شده

روش های گوناگونی جهت رفع بوی بد فرش وجود دارد. چنانچه بوی بد ناشی از شستشو ناشی از وجود نم و عدم خشک شدگی کامل باشد می توانید فرش را جلوی افتاب پهن نمایید تا کاملا خشک شود و نم از ان خارج گردد. اگرفضای کافی ندارید و پهن کردن فرش جلوی افتاب برایتان مقدور نیست می توانید درهای واحد خود را باز بگذراید وبا روش نمودن کولر اجازه دهید فرش کاملا خشک شود.

راهکارهای مناسب

بهترین روش رفع بوی بد فرش، استفاده از جوش شیرین می باشد. مقداری جوش شیرین برروی فرش بریزید و اجازه دهید پودر جوش شیرین به مدت سه یا چهار ساعت برروی فرش باقی بماند پس از سپری شدن زمان مشخص شده فرش را جاروبرقی بکشید. در این میان می توانید از مواد گیاهی مانند اسطوخودس نیز استفاده نمایید. شما می توانید به جای اسطخودوس از گیاهانی مانند صندل، رز و یا یاسمین استفاده نمایید. روش دیگر استفاده از بوراکس می باشد. بوراکس ماده ای در دسته نمک های قلیایی و البته غیر سمی است. روش استفاده از بوراکس نیز مانند روش استفاده از جوش شیرین می باشد .

استفاده از گارانتی خدمات قالیشویی

یک قالیشویی متعهد و منظم همواره پس از شستشوی فرش معمولا تا چهل وهشت ساعت به شما گارانتی شستشو ارائه می دهد. بنابراین بهتر است بعد از تحویل فرش حتما فرش خود را پهن نموده و چنانچه مشکلاتی مانند، بوی بد، پارگی، کثیفی، زردی ریشه و... در فرش خود یافتید به قالیشویی اعلام نمایید تا از خدمات گارانتی پس از شستشوی فرش خود بهره مند شوید. کارخانه قالیشویی افرا اماده ارائه انواع خدمات شستشوی انواع فرش ها دستباف و ماشینی به شما عزیزان می باشد.

منبع : https://afra-carpet.ir/blog/bad-carpet-smell/