سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درک سبک مدرن دکور

کلمه "مدرن" یکی از نادرست ترین عبارات در تزئینات است. سبک مدرن امروزی که اغلب با سبک معاصر اشتباه گرفته می شود ، مبتنی بر جنبش طراحی است که در حدود قرن بیستم شکل گرفته است. مبلمان و دکوراسیون سبک مدرن از مواد طبیعی ، رنگهای خنثی یا خاکی و از بین بردن جزئیات غیرضروری تجلیل می کند. در حالی که ممکن است در یک ظاهر طراحی معاصر طیف وسیعی از رنگ ها را ببینید ، سبک های مدرن دارای رنگ های تک رنگ هستند
تاریخچه سبک مدرن دکور
با ریشه در معماری و طراحی آلمانی و اسکاندیناوی ، سبک مدرن ساده و بدون تزئین است. به عصر ماشینکاری متصل است و اغلب از اوایل دهه 1920 تا 1950 یاد می شود. جنبش سبک مدرن در طول نیمه اول قرن بیستم به محبوبیت خود ادامه داد و بعدها مشتقات این سبک به عنوان مدرن میان مدرن و پسامدرن شناخته می شوند.

یکی از اصلی ترین اعتقادات جنبش طراحی مدرن ، این ایده است که "فرم از عملکرد زیر استفاده می کند". به عبارت دیگر ، طراحی تمام اثاثیه و اشیاء تزئینی باید منعکس کننده هدف مورد نظر خود باشد و اگر اثاثیه ، تزئینات یا تزئینات جزئیات آن را نشان نمی دهد. یک هدف عملی داشته باشید ، سپس می توان آن را از بین برد


ویژگی های معمولی یک فضای مدرن
این فلسفه در پشت سبک مدرن ، آن را برای کسانی که دوست دارند فضاهای ساده و بدون شکاف با خطوط تمیز و کمبود آراستگی های تزئینی دوست داشته باشند ، یک انتخاب تزئینی مناسب است. در برنامه های طبقه باز که همراه با توسعه این سبک است ، به خوبی پیش می رود.

اگر به فکر تزئین یک فضا به سبک مدرن هستید ، در اینجا چند مورد است که باید بدانید.
عناصر سازه ای (مانند بتن یا تیرها) که اغلب در معرض دید هستند
تأکید بر خطوط افقی و عمودی با منحنی کمتر
کمبود سر و صدا یا کرکی
مبلمان کم و افقی با خطوط تمیز
جشن نور طبیعی و پنجره های بدون تزئین
مواد طبیعی مانند چوب بدون رنگ ، فلزات ، چرم و الیاف طبیعی
یک پالت رنگی خنثی یا "طبیعی"
سطوح بازتابنده مانند فولاد ، کروم یا شیشه
چوب طبیعی و روکش چوب

مدرن در مقابل سبک معاصر
سبک معاصر خارج از دوره خاصی به دنیا نمی آید. با پیشرفت زمان تغییر می کند و می تواند عناصر مدرن را در بر بگیرد. به عنوان مثال ، در چند دهه دیگر ، یک سبک جدید امروزی خوانده خواهد شد زیرا این همان چیزی است که در سبک است. مبلمان های معاصر دارای اشکال متمایز تری هستند و اغلب می توانند شامل مبلمان خمیده باشند.

از ابتدای دهه 1990 ، دکوراسیون معاصر از روند مینیمالیستی پیروی می کرد و می تواند شامل رنگ های متناقض کاملی با سیاه و سفید باشد ، در حالی که مدرن به جای خنک بودن و سرد بودن ، مبتنی بر نوتروال ها است. قطعات معاصر ممکن است به سادگی تزئینی باشند ، در حالی که قطعات مدرن باید یک کارکرد داشته باشند.

نبرد برای تعریف سبک مدرن احتمالاً همچنان ادامه خواهد یافت ، همانطور که بسیار مورد بحث قرار می گیرد. اما در ریشه آن ، سبک مدرن نشانگر دوره خاصی است. به گفته این ، بسیاری از افراد به دلیل ماهیت کارکردی ساده ، قطعاتی از سبک مدرن را در خانه و محل کار خود گنجانده اند. همانطور که بسیاری از افراد در تلاش برای سادگی در زندگی هستند - و تأکید بر عدم پذیرش وجود دارد - شاید آنها به سبک مدرن کشیده شوند زیرا به نظر می رسد همه چیز را ساده می کند. این همراه با روند طراحی فضاهای مفهوم باز است.

منبع : https://www.thespruce.com/decorating-in-the-modern-style-452457